Zaragoza Aquarium is not an ordinary aquarium, is the largest inland aquarium in Europe and appeared in the International Exhibition of 2008, who owes its existence. From these two premises, I created the new image, which would run from the wavy common presenting imagotypes and logos of many other aquariums in the world.

I looked for a strong, attractive and original image, which refered to the city of Zaragoza, and also stated that this was the image of a large aquarium, the pride of the city. The solution presented to me in the form of a "Z" connoting the highest hierarchy of the image. This letter will also remind the "Z" formed by drops, of the logo "already expired" from the last Expo, and maintaining a certain bond with the origins of the site, giving a current perspective. Moreover, within this letter I filled with a texture of water reflections, which merged with the aquatic environment Zaragoza in a conceptual way. Finally, half logo would rest on the lower arm of the "Z" and the other half under it, with a secondary character but still striking. The versatile typeface Helvetica was chosen because it perfectly fulfilled its mission, to be clear, legible and not distorting the connotations of the image.




El  acuario de Zaragoza no es un acuario cualquiera, es el acuario fluvial más grande de toda Europa y apareció con la Exposición Internacional del año 2008, a quien debe su existencia. A partir de estas dos premisas creé su nueva imagen, la cual, huiría de las comunes líneas onduladas que presentan los logotipos e imagotipos de otros tantos acuarios del mundo.

Busqué una imagen fuerte, atractiva y original, que hiciese referencia a la ciudad de Zaragoza, y que además expresase que se trataba de la imagen de un gran acuario, orgullo de la ciudad.
La solución se me presentó en la forma de una “Z” que connotaba la mayor jerarquía de la imagen. Esta letra también recordaría a la “Z” formada por gotas, del imagotipo “ya caducado” de la pasada Expo; así se mantenía un cierto vínculo con los orígenes del recinto, dando una perspectiva actual. Por otra parte, el interior de esta letra lo rellené con una textura de reflejos de agua, que fusionaba Zaragoza con el medio acuático de un modo conceptual. Finalmente, medio logotipo reposaría en el brazo inferior de la “Z” y el otro medio, bajo ésta, con un carácter secundario pero sin dejar de ser vistoso. La tipografía elegida fue la versátil Helvética, ya que cumplía perfectamente su misión, siendo clara, legible y no distorsionando las connotaciones de la imagen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario