PACKAGING


In this school project I had to create a new product packaging for a brand. I decided to create the bottle, and its packaging for six, of a sangria by the Osborne Group.The appearance of the drink break stereotypes of cheap product and give a sophisticated look, fresh and modern, that would look closer at young audiences. This new product could be purchased in supermarkets and in clubs, so I thought to change the typical tetra-brick or plastic bottle, for a sleek aluminum bottle similar to beer, so it was comfortable to wear in hand. In its graphic design I wanted to give prominence to the material, so the ink would be printed directly onto aluminum, through the offset system.





I have to thank the collaboration of prestigious Ignacio Muguiro (he coordinated the process of redesigning the Osborne logo) who responded to my questions about the use of the logo he designed, and suggested that the drink could be an excuse to celebrate the twentieth anniversary of the group, a fact reflected in the neck of the bottle. The end result was just what I expected, a success.





En este proyecto de la Escuela tenía que crear el packaging de un nuevo producto para una marca. Decidí crear la botella, con su envase para seis, de una sangría para el grupo Osborne. El aspecto de la bebida rompería con los estereotipos de producto barato y daría una imagen sofisticada, fresca y actual, que buscaría acercarse al público joven. Este nuevo producto se podría adquirir tanto en supermercados como en discotecas, así que pensé cambiar el típico tetra-brik o la botella de plástico, por una elegante botella de aluminio de forma similar a las de la cerveza, de modo que fuese cómoda de llevar en la mano. En su diseño gráfico quise dar protagonismo al material, así que la tinta se imprimiría directamente sobre el aluminio, mediante el sistema Offset.

Tengo que agradecer la colaboración del prestigioso Ignacio Muguiro, (quien coordinó el proceso del rediseño del logo Osborne) que respondió a mis dudas sobre la utilización del logo que diseñó, y me sugirió que la bebida podría ser una excusa para celebrar el XX aniversario del grupo, hecho que consta en el cuello de la botella. El resultado final fue justo lo que esperaba, un éxito.

No hay comentarios:

Publicar un comentario